Autor: Stanislav Heczko
Zde najdete VIDEA a návody, které vám pomůžou se správným používáním airbagu
DOPLŇUJÍCÍ INFO K VIDEU
- Pokud je v systému airbagu cartridge, vyšroubuji ji.
- Odjistím táhlo a silně zatáhnu – pokud byl slyšet „CLICK“ tak systém byl natažený, pokud ne, tak nebyl.
- Zašroubuji červený „T“ klíč do systému, červený kolík na lanku se přisune k systému a tím ho natáhne.
- Zkontroluji švy, zipy a popruhy.
- Zvážím cartridge a porovnám s hmotností na štítku (± 5g). Pokud odpovídá, cartridge je použitelná a našroubuji ji do systému přiměřenou sílou, s citem. Systém airbagu je po těchto krocích připraven k použití.


DOPLŇUJÍCÍ INFO K VIDEU
Táhlo pro aktivaci airbagu pravou rukou je standardně připevněno k levému ramennímu popruhu plastovou jehlou se smyčkou, umístěnou v horní poloze. Pro nižší polohu jehlu vytáhněte, táhlo posuňte a znovu zajistěte.
Pro přesunutí táhla na druhé rameno jehlu vytáhněte, lanko přesuňte (viz VIDEA O PŘELOŽENI AIRBAGU) a zajistěte jehlou. Pro systémy SWITCH / RIDE VEST je nutné dokoupit neoprenovou krytku pro zamezeni nechtěné aktivace.


DOPLŇUJÍCI INFO K VIDEU
Správně složené táhlo je, kdy vnitřní zuby zachytí osazeni na lanku. Takto zajišťuje aktivaci v 1. kroku. V průběhu skládáni táhla je nutné táhlo zatlačit směrem k lanku (bovdenu) tak, aby vnitřní zuby táhla byly nad osazením červeného konce bovdenu = tímto je zamezeno povytažení táhla = aktivace airbagu.

Složené táhlo zajištěné neoprenovou krytku nebo vložené do uzavíratelné kapsy na zip, zajišťuje aktivaci v 2. kroku. Tímto způsobem je systém zcela zajištěn proti nechtěné aktivaci.


Řada modulárních airbagů SWITCH atd. používá k zabráněni otevření složeného táhla speciální kapsu se zipem na levém ramenním popruhu, do které se složené táhlo vloží. Pokud preferujete umístěni táhla na pravém rameni, je nutné dokoupit neoprenovou krytku.
DOPLŇUJÍCI INFO K VIDEU
Pokud chcete si vyzkoušet jakou sílou je nutné zatáhnout za táhlo a airbag aktivovat, tak návod jak to provést najdete zde.
Předem je nutné vyšroubovat cartridge a po zkoušce aktivace nezapomenout systém airbagu znova natáhnout a našroubovat cartridge.
Doporučujeme předem si seřídit délku zad na velikost S, M ,L a doladit délku všech popruhů lavinového airbagu, včetně popruhu pod stehno.
V reálném lavinovém terénu samozřejmě se musí použít i popruh pod stehno, který se připevni zepředu k bedernímu popruhu a na videu není použit.


DOPLŇUJÍCI INFO K VIDEU
V terénu přeložím věci z batohu do např. náhradní zapnuté bundy a musím otevřít kapsu systému airbagu. Na vnitřní straně zad batohu je v malé kapsičce upevněná na červené gumě červená svorka a ta se umísti na vstupní plochy jednocestných ventilů. Dojde k uvolnění tlaku plynu uvnitř airbagu. Následně je třeba vytlačit vzduch z airbagu. Jezdce zipů je nutné přesunout z původní polohy u spodní hrany batohu nahoru, na začátek zapínáni.
Airbag se neroluje, ale skládá jako harmoniku od horní strany. Začátek se zajisti postupným zavíráním zipů a velcro páskami. Spodní část airbagu přesahující obrys batohu se jednoduše přeloži nahoru. S postupným vkládáním airbagu do komory batohu, se uzavírá tuto komoru zipy a na spodu po uzavřeni je zajistím páskem velcro.
Po aktivaci airbagu je systém automaticky natažený a po našroubování plné cartridge je připraven na opětovné použití.
PO POUŽITÍ VE SKUTEČNÉ LAVINĚ, KDY NA BATOH A AIRBAG PŮSOBILY OBROVSKÉ MASY (= SÍLY) SNĚHU, DOPORUČUJEME PROHLÍDKU TOHOTO AIRBAGU PŘÍMO V ARVĚ.


DOPLŇUJÍCI INFO K VIDEU
Všechny lavinové airbagy Arva používají airbagy REACTOR, které jsou zcela bez výjimek přeložitelné z jednoho batohu do druhého. I když průběžně dochází k postupným technickým vylepšením z cílem snížit hmotnost, optimalizovat výrobu atd., tak airbagy mají stejné připojovací prvky a rozměry.
Pokud máte starší airbag Arva REACTOR a batoh už je opotřebovaný (systém airbagu je chráněn a měly by být v pořádku), tak si můžete dokoupit nové záda systému SWITCH bez systému + přední díl SWITCH odpovídající Vaším požadavkům a můžete mít zcela nový airbag za podstatně nižší cenu.


DOPLŇUJÍCI INFO K VIDEU
Lavinové airbagy Arva REACTOR SWITCH se skládají ze zad se systémem Arva REACTOR a celé škály předních dílů, které pokrývají široké rozpětí požadavků týkajících se předpokládaného použití a potřebného objemu.
Přední díly lze jednoduše zaměnit během několika sekund - viz. přiložené video.


DOPLŇUJÍCI INFO K VIDEU
Po sezóně zkontrolujeme popruhy, přezky, očistíme a usušíme lavinový airbag REACTOR. Vyšroubujeme cartridge a na závit cartridge našroubujeme krytku. Batoh uskladníme v suchém a tmavém místě.

